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Epoche 1950'

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Artikel 1 - 12 von 16
 
Coupe des Alpes, history
Coupe des Alpes, history - Details

Coupe des Alpes, history

Coupes des Alpes de 1946 à nos jours

- de l'origine du rally
- ouvrage illustré de photos d'archives et d'exceptionnels documents historiques
- listes des engagés et classements des années 1946 - 1971
- témoinages de pilotes et co-pilotes
- 25 ans d'évolutions techniques
- le renouveau depuis 1988  

Autor: Hervé Charbonneaux & Alain Van den Abeele 
527 Seiten, viele Farbfotos & Schwarzweiß Bilder (ca 1.000)
260 x 265 mm,
Gebunden in Schüber 
Francais - English

ArtNr. Coupe des Alpes

€ 195,00
je Stück
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Motor Racing Photography
Motor Racing Photography - Details

Motor Racing Photography

MOTOR RACING PHOTOGRAPHY ist eine Hommage an die frühen Jahre der Formel 1 und der internationalen Sportwagenrennen, als Rennfahrer über Nacht zu Superstars wurden und Triumph und Tragödie oft nur wenige Runden auseinander lagen. Der opulente Bildband erzählt von Fahrern mit Charisma und unvorstellbarem Mut, die sich ständig am Limit bewegten und die große Show nicht selten mit ihrem Leben bezahlten.

Wie kein anderer fängt Werner Eisele mit seinen Fotos die Faszination dieser besonderen Rennsport-Epoche ein. Pfeilschnelle Boliden, historische Rennstrecken und große Champions: Über 200 atemberaubende Bilder und zahlreiche persönliche Erinnerungen des legendären Automobil-Fotografen lassen den Leser teilhaben an den goldenen Stunden des Motorsports. Mit einem Vorwort des zweimaligen Vize-Formel-1-Weltmeisters und sechsmaligen Le-Mans-Siegers Jacky Ickx. Eine Pflichtlektüre für alle Rennsport-Fans!

dieses Buch würde zum besten Motorsport Buch 2016 gewählt durch den ADAC
(Ausgabe ADAC Motorwelt 5-2016 / Gedruckte Liebe zum Automobil)

deutsch - english   
    
324 Seiten, über 200 Bilder
ca 300 x 340 mm, Hardcover

ArtNr. Eisele Werner

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Rennsport Fotografie - Bernard Cahier
Rennsport Fotografie - Bernard Cahier - Details

Rennsport Fotografie - Bernard Cahier

Der französische Journalist Bernard Cahier ist seit Anfang der 1950er-Jahre an allen Rennstrecken dieser Welt mit seinen Kameras unterwegs und zählt zu den international renommiertesten Rennsportfotografen. Für sein autobiografisches Werk hat Cahier sein riesiges Archiv geöffnet und berühmte wie auch unbekannte Bilder aus einer der spannendsten und aufregendsten Epochen des Motorsports zusammengestellt. Die zwischen Anfang der 50er- und dem Beginn der 70er-Jahre entstandenen ungemein atmosphärischen Aufnahmen zeigen das Geschehen auf und abseits so berühmter Rennstrecken wie dem Nürburgring, Spa, Le Mans und Monaco, wo sich charismatische Fahrerpersönlichkeiten spannende Duelle lieferten.

204 Seiten, ca. 200 Abbildungen, 340 x 255 mm, gebunden mit Schutzumschlag

ArtNr. Heel Rennsport-Cahier

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Legenden der F 1
Legenden der F 1 - Details

Legenden der F 1

Legenden der Formel 1 ist ein aufregender Text/Bildband: Aufregend, weil die beiden Fotografen Bernard Cahier und sein Sohn Paul-Henri die Formel 1 seit ihren Anfängen begleiten. Ihr Freund Xavier Chimits, der frühere Chefredakteur des französischen „Automobile Magazine“, ist ebenfalls seit mehr als 20 Jahren dabei. Zusammen erstellten sie den vorliegenden Band mit seinen außergewöhnlichen Fotografien und den Beschreibungen der Karrieren und Schicksale ausgewählter Rennfahrer-persönlichkeiten.

Die Formel 1 entstand am 13. Mai 1950 auf der Rennstrecke von Silverstone. Seit damals sind mehr als 600 Männer und zwei Frauen bei den Grand Prix-Rennen gestartet. Sie alle waren vor den Objektiven von Vater und Sohn Cahier. Die geografischen und sozialen Unterschiede waren enorm. Gewiss hatten nicht alle denselben Willen zum Kampf und waren auch nicht gleich talentiert. Auch wurden nicht alle Weltmeister. Manche hinterließen sogar nur einige statistische Daten. Einige Fahrer jedoch brannten ihre Spur ins Gedächtnis der Zuschauer und wurden zu Legenden.
Dieses Buch enthält einen Umriss der Schicksale von über 70 herausragenden Rennfahrern. Es kann nicht die ganze Geschichte der Formel 1 erzählen, aber es gibt einen Einblick in das Leben derer, die sie wesentlich geprägt haben.


 
2 Auflage
ca. 224 Seiten, ca. 116 Abbildungen,
220 x 295 mm, gebunden mit Schutzumschlag,

ArtNr. Legenden der F1

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WeekEnd Heroes 1952-1957
WeekEnd Heroes 1952-1957 - Details

WeekEnd Heroes 1952-1957

Weekend Heroes is about sports car drivers, spectators and enthusiasts that made the scene in California in the 1950s. This scene saw life in the late ‘40s when a bunch of guys and gals wanted to go racing. The group they created then is strong and active to this day with a name that still resonates – the California Sports Car Club, better known as Cal Club. But not only Cal Club races are covered in Weekend Heroes – also SCCA sanctioned events like March Field, Pebble Beach and Bakersfield are present as are side-show gatherings like the English Trials at Owl’s Roost and Rudy Cleye’s Blarney Castle festival. Experience the evolution of cars and venues from the earliest event covered (Palm Springs March 1952) to the very first meeting at Riverside in September 1957. See new drivers like Ricardo Rodriguez arrive on the scene or older backyard Specials being modified to stand competition from the popular and powerful foreign machinery.
This fascinating book is not merely nostalgia; those early years truly were magical – filled with special cars and special people who have genuinely become our Weekend Heroes.

Weekend Heroes captures the events from 1952 to 1957 in 700 pages, filled with 370 fabulous and vivid color photos and 189 fascinating black&whites. About 98% of these rare and desirable photographs - the work of amateur photographers like Joe Smith, Bob Lytle, Al Long and Bob Gurr - have not been previously published. The images are accompanied by the race reports and stories published in enthusiast journals of the day.


Print run is strictly limited to 1000 numbered copies and this book represents a serious addition to any motoring enthusiast’s library.

700 pages
370 color photographs
189 black&white photographs
format 302 x 252 mm
weight about 4.6 kg
hard cover with protective slipcase
five color litho
limited and numbered edition (0001 – 1000)
text in English
introduction by Bill Pollack

PREORDER

ArtNr. WeekEnd Heroes

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Otto Vu
Otto Vu  - Details

Otto Vu

OttoVu is a two volume book on the history and development of what probably is one of the most mysterious cars from the early fifties; the Fiat 106 Sport, better know as the OttoVu. Developed by Dante Giacorsa for a different application, the odd looking two-literV-8 engine was later modified into a powerful unit and ideas were constructed on teh 8V chassi; from teh elegant Supersonic cars, all had their place in history and are reviewed in the book Racing history and chassis by chassis register makes teh work complete.

The Fiat 8V engine also powered the beautiful Siata 208 series that were produced nearby the Lingotto works, at the via Leonardo da Vinci under supervision of Giorgio Ambrosini. SIATA production was almost entirely for the American market. There is a general intro to the early work of SIATA with separate chapters to the Daina series and 750 Spider. Obviously, the 208-series are the main interst here and form, together with a register on the Spider and Coupe, the major part of the second volume.


Print run is strictly limited to 1500 numbered copies and this book represents a serious addition to any motoring enthusiast’s library.

Volume I  - Fiat 106 Sport, counts 672 pages
Volume II - Siata derivata Fiat, counts 528 pages
250mmx250mm
both volumes presented in a special designed black box
total weight is 6,7 kg


ArtNr. Otto Vu

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1950s Motorsport in colour
1950s Motorsport in colour - Details

1950s Motorsport in colour

A unique collection of over 200 rare original colour photographs of Grand Prix and sports cars, taken between 1954 and 1959 at races and hill-climbs in England & Ireland. This book is an absolute must for Revivalists and all lovers of motorsport

by Martin Wainwright

hardback, 25x25 cm, 160 pages, 205 color photographs (english)





 

ArtNr. Vel 1950 Motorsport

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The Bahamas Speed Weeks
The Bahamas Speed Weeks - Details

The Bahamas Speed Weeks

• First book to cover this subject.
• Six years of diligent and accurate research.
• Unbroken Speed Weeks history from inception to demise described.
• Previously unpublished photographs compliment text.
• Includes programme covers and badges.
• Unique Speed Weeks poster included.
• Vast majority of race results presented in year by year format.
• Personal recollections of participants.
• Section on Formula Vee Grand Prix.
• Selected newspaper clippings from various years.

An unfolding story from the inception to the demise of a unique series of motor races held on an exotic island during the Golden Age of motor racing. International drivers and Bahamians mingled for 2 weeks each year during which the social events were as important as the races to those involved.

The vision of one man, Captain Sherman Red Crise formed the basis for what was to become the Bahamas Speed Weeks, a series of motor races held on the island of New Providence in the Bahamas. They started in the mid 1950s and continued for 13 years, before ending due to a mix of political decisions, ill fortune and a shift in the direction motor racing had taken over that period of time. These years were described by many commentators as the Golden Age of motor racing, where internationally acclaimed drivers attended the Speed Weeks to mix with the many amateur racers from America who came to enjoy the senario of sun, parties and racing. For many drivers the social scene was as important as the racing, and in latter years prize money was an extra incentive to turn up. This well researched account tracks the history of the Speed Weeks with its roller-coaster ride throughout its 13 years existence.

by Terry ONeil 

hardback, 250mmx250mm, 336 pages, 350 photographs (english)



 

ArtNr. Vel Bahamas

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Porsche Racing Cars 1953-1975
Porsche Racing Cars 1953-1975 - Details

Porsche Racing Cars 1953-1975

• Stunning period photography, much in colour
• Year-by-year coverage of Porsche racing exploits
• Worldwide competition results reviewed
• Detailed vehicle profiles
• Complements other Veloce/Long Porsche books
• Written with full co-operation from Porsche
• The author is an acknowledged Porsche expert
• Exudes the atmosphere of contemporary racing scene
• Complete story in two volumes

Follows Porsches year-by-year progress in top flight racing, and looks in detail at the pure competition cars which brought the German marque such immense success and worldwide acclaim on the tracks. This particular volume starts with the story of the giant-killing 550 Spyders of 1953 vintage, and takes the reader, car-by-car, through all of the subsequent racing models.

Today, one cannot escape the fact that the words Porsche and racing go hand in hand. This book follows Porsches year-by-year progress in top flight racing, and looks in detail at the pure competition cars that brought the German marque such immense success on the tracks and worldwide acclaim. This particular volume starts with story of the giant killing 550 Spyders of 1953 vintage, and takes the reader through a series of racing models, including the glorious 917, up to 1975 via contemporary photography and words from an acknowledged Porsche authority. A second volume covers the years 1976 onwards. The book includes detailed year by year coverage of Porsches top class racing exploits in words and 300 excellent photos.

by Brian Long 

hardback, 250mmx250mm, 272 pages, 600 photographs (english)



 

ArtNr. Vel Porsche 1953-75

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Racing at Solitude 1949-1965
Racing at Solitude 1949-1965 - Details

Racing at Solitude 1949-1965

Buch und Schuber in hochwertigen Leinen. Limitierte, nummerierte Auflage von 1200 Exemplaren.
Der Autor
Auf dem Solitude-Ring begann seine Leidenschaft für den Motorsport. Bereits in den Jahren 1961 und 1963 fuhr Thomas Mehne mit seinen Eltern zu den Solitude-Rennen nach Stuttgart. Ab 1968 bereiste er dann selbst viele der legendären Rennstrecken in ganz Europa.
Der Solitude-Ring
Die Autorennen auf der Solitude haben eine lange Tradition. Der Solitude-Ring war Austragungsort von Rennen der Formeln 1, 2, 3, Junior und Vau. Sowie von Rennen mit Sportwagen, Grand Tourisme und Tourenwagen.
Das Vorwort
Chris Amon hat die einleitenden Worte geschrieben. Der Neuseeländer war bei drei Solitude-Rennen mit dabei und gewann das letzte Formel 2-Rennen im Jahre 1965. Der Text RACING AT SOLITUDE ist eine chronologische Dokumentation der Autorennen in der letzten Epoche der Solitude-Rennen mit deutschen, englischen, französischen und italienischen Text.
Die Bilder
Der Bildband gibt einen Überblick über Rennfahrer und Rennwagen der 1950er und 60er Jahre. Ziel des Buchprojekts war es, alle Fahrzeuge aus allen Kategorien, die an den Solitude-Rennen teilgenommen haben, zu dokumentieren. Dies ist nahezu gelungen. Erwähnenswert ist, dass neben den bekannten Rennwagen auch solche mit dabei waren, die nur selten, in manchen Ländern gar nicht, in Erscheinung traten. Die meisten Bilder in diesem Buch waren bislang unveröffentlicht.
Die Statistik
Jedes Solitude-Rennen ist mit einer Statistik versehen. Diese umfasst die Anmeldungen, die Startaufstellungen und die Ergebnisse der Teams, der Rennfahrer und der Rennwagen.

Format: 275x350 mm
ca 336 Seiten
ca 600 Bilder 



ArtNr. PW- Solitude

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SportErfolge Porsche 1951-1963
SportErfolge Porsche 1951-1963 - Details

SportErfolge Porsche 1951-1963

Titeld "SportErfolge", this magnificent photo-essay covers a part of the rich racing and rallying history of the Porsches from as early as 1951 when the Austrian-built Gmünd 356 challenged the early poast-war racing scene. From there it goes all the way up to 1963 when the rare flat-eights showed great potential at the Targa Florio, Nürburgring and Le Mans. In Between are many events, national and international that slowly but surely put Porsche on pole position among the world's finest competition cars.



113 color photographs
163 black&white photographs
format 245 x 220 mm
hard cover with protective slipcase
text in English

ArtNr. SportErfolge

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Targa Florio  1953-1973
Targa Florio  1953-1973 - Details

Targa Florio 1953-1973

Targa Florio 1953 - 1973

Die Targa Florio hat einen festen Platz in der „Hall of Fame“ des Motorsports. Die Herausforderung, mit den schnellsten Sportwagen jener Tage über die schmalen Bergstraßen Siziliens zu fahren, ist absolut einzigartig und macht die Targa Florio zu einem der größten Autorennen der Welt.

Die „Targa“ wurde 1906 gegründet und gehörte 1955 erstmals der Sportwagen-Weltmeisterschaft an. In jenem Jahr trugen sich die Werksfahrer Stirling Moss und Peter Collins im Mercedes 300 SLR in die Siegerliste ein. Bis zum letzten Rennen 1977 traten weitere berühmte Piloten wie Wolfgang Graf Berghe von Trips, Hans Herrmann, Graham Hill, Vic Elford, Brian Redman und Jo Siffert in ihre Fußstapfen. Doch nicht nur für die besten Fahrer auch für Hersteller wie Porsche oder Ferrari war das Rennen auf der Mittelmeerinsel eines der absoluten Saisonhighlights.

In diesem 400 Seiten starken Buch aus dem Hause McKlein nimmt Autor Ed Heuvink den Leser mit auf eine Reise in die großen Jahre dieses spektakulären Rennens. Das Buch beschreibt die Targa Florio von 1955 bis 1973 Jahr für Jahr mit kurzen, informativen Texten. Darüber hinaus porträtiert es die faszinierendsten Fahrer und Autos sowie die Besonderheiten der Targa – wie das Training auf öffentlichen Straßen – von A bis Z. All das wird durch großformatige Bilder aus den Archiven von Bernard Cahier, LAT und McKlein, darunter auch viele Farbfotos aus den ersten WM-Jahren, wunderbar illustriert. Das Vorwort stammt aus der Feder von „Professor“ Nino Vaccarella. Neben dem Schuldirektor aus Palermo und dreimaligen Targa-Florio-Sieger kommen in diesem hochqualitativen Werk auch viele andere der früheren Helden zu Wort.

Verlag: McKlein Publishing / Verlag Reinhard Klein GbR
Vorwort: Nino Vaccarella Autor: : Ed Heuvink
Fotos: McKlein, LAT & Bernard Cahier
Format: 29 x 29 cm,
Hardcover im Schuber
Seitenzahl: 400
Sprache: Deutsch, Englisch und Italienisch

ArtNr. McKlein - Targa Florio

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