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Rennlegenden

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Hallo Fahrerlager, Moments & Memories
Hallo Fahrerlager, Moments & Memories - Details

Hallo Fahrerlager, Moments & Memories

Hallo Fahrerlager
Moments & Memories
  

Eigentlich wollte Rainer Braun kein Buch mehr schreiben … aber der ständige Wunsch des Verlags, die vielen Bitten der Fans nach seinen Auftritten im Podcast „Alte Schule“ und lange Lockdowns haben ihn rückfällig werden lassen. Schließlich wurde aus einem geplanten Best-of ein ganz neuer Band der Reihe „Hallo Fahrerlager“.
Auf prall gefüllten 240 Seiten berichtet er von „Moments“ – magische Augenblicke als Reporter am Mikrofon oder an der Rennstrecke – und „Memories“ aus den vergangenen 60 Jahren im Motorsport. Diesmal steht die alte DTM bis 1996 im Mittelpunkt – jenes sagenhafte Spektakel, das keiner so wie Rainer Braun begleitet hat.
Auf rund 50 Seiten erzählt er Geschichten zum Schmunzeln und Staunen, von den Menschen und Machern, von den Rennen, die ihm unvergesslich geblieben sind und von seiner DTM-Zeit beim Fernsehen. Darüber hinaus gibt es einen bunten Mix an Themen vom „Mister Norisring“ über die 24 Stunden auf dem Nürburgring, die lange Karriere des Hans-Joachim Stuck, die unvergessene Deutsche Rennsport-Meisterschaft bis hin zu Stefan Bellofs Rekordrunde am Ring – und wie der Autor sie am Mikrofon erlebt hat. Aber das ist bei weitem nicht alles.

Das großformatige Buch ist reich illustriert mit Fotos aus dem Fundus des Autors, aus den Archiven von McKlein und ausgewählter Fotografen. 

Deutsch

240 Seiten,
280x240 mm gebunden, 
ca 334 Farb- und Schwarzweißfotos
Autor:  Rainer Braun


ArtNr. McKlein Moments & Memorie

€ 59,00
je Stück
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Schlaflos im Renntransporter
Schlaflos im Renntransporter - Details

Schlaflos im Renntransporter

Schlaflos im Renntransporter 
Robert Hahn
 

1968, in der Blütezeit des Automobilrennsports, taucht der 24 Jahre alte Frauenfelder Robert Hahn in die Welt des internationalen Motorsports ein. Der begabte Rennmechaniker betreut den Formel-1-Rennwagen und den 5-Liter-Sportwagen des Schweden Joakim Bonnier, entwickelt einen eigenen Heckflügel und bewältigt heikelste technische Notfälle. Er findet Anerkennung bei Kollegen in den großen internationalen Teams und begegnet Rennfahrer-Legenden wie Jo Siffert, John Surtees und Jack Brabham, ebenso Mechaniker-Cracks wie Edi Wyss, Bob Dance, Dave „Beaky“ Sims, Willie Southcott und Denis Daviss.
Mit Robert Hahn erhalten wir Einblicke in eine Welt, die ansonsten hinter dem Glamour des Rennsport-Zirkus verborgen blieb. Anschaulich erzählt er von den Erfolgen, aber auch von prekären Arbeitsbedingungen. Er beschreibt die bescheidenen Mittel, den enormen Zeitdruck und die schier endlosen Transportfahrten, die zu den besonderen Herausforderungen des Rennmechaniker-Berufs gehörten.
1972 bis 1974, in einer wichtigen Phase in der Schweizer Rennsportgeschichte, ist er als Rennmechaniker aktiv in der Schweizer Automobil-Meisterschaft und in der Formel-2-Europameisterschaft. Als irgendwann die Bilanz für ihn nicht mehr stimmt, löst er sich von der Szene und findet Erfüllung als Fahrer im Club-Rennsport und in der Schweizer Ausgabe des Trofeo Alfa Romeo 1994 und 1995. 

Deutsch

320 Seiten,
200x300 mm gebunden, 
ca 380 Farb- und Schwarzweißfotos
Autor:  Christoph Ditzler, Robert Hahn 


ArtNr. Schlaflos im Renntranspor

€ 80,00
je Stück
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Peter Falk - 33 Jahre Porsche Rennsport
Peter Falk - 33 Jahre Porsche Rennsport - Details

Peter Falk - 33 Jahre Porsche Rennsport

Peter Falk - 33 Jahre Porsche Rennsport und Entwicklung
Menschen, Autos, Geschichten


Peter Falk und Porsche, 33 Jahre Erfolg und Leidenschaft: Als Rennleiter und einer der führenden Köpfe des Versuchs prägte Falk über Jahrzehnte den Charakter der Sportwagen aus Stuttgart-Zuffenhausen – auf der Rennstrecke und auf der Straße

Vom ersten 901 bis zum letzten luftgekühlten Typ 993 trugen alle Porsche 911 auch die Handschrift von Peter Falk, der 1959 als Fahrwerksingenieur in Zuffenhausen anfing und später weite Bereiche der Versuchsabteilung leitete. In den 60er-Jahren übernahm Falk zudem die technische und taktische Führung des Porsche-Rennteams, die er von 1981 bis 1988 als Rennleiter zu den bislang größten Erfolgen führte: „Sein" Team feierte Siege in Le Mans und in der Sportwagen-WM, bezwang die Paris-Dakar und triumphierte mit den TAG-Turbomotoren in der Formel 1.

In diesem Werk erzählt Peter Falk seine Geschichte mit Porsche. Er berichtet, wie sich die Leute in der Hütte in Weissach die Köpfe heiß redeten und was der Porsche-Tross am Polarkreis und in der Sahara bei endlosen Testfahrten erlebte, wie die Rennwagen in Le Mans auf der Landstraße zum Start brausten und wie eine Testfahrt im 908 für ihn selbst fast tödlich ausgegangen wäre. Falk teilt seine Sicht auf jeden Porsche-Rennwagen vom 904 Carrera GTS bis zum 962C und seine Erinnerungen an die Rennfahrer, die unter seiner Regie fuhren: Hans Herrmann, Jacky Ickx, Vic Elford, Derek Bell, Hans-Joachim Stuck, Jochen Mass, um nur einige zu nennen. Falk erzählt Porsche „von innen".
Peter Falk hat seine persönliche Porsche-Geschichte gemeinsam mit Autor Wilfried Müller aufgeschrieben. Etliche Fotografien aus seiner privaten Sammlung, aus dem Historischen Archiv von Porsche und dem Bestand von McKlein werden hier zum ersten Mal gezeigt. Die Beiträge ehemaliger Kollegen und Rennfahrer runden das Bild von 33 Jahren mit Porsche ab.

Verlag: McKlein Publishing / Verlag Reinhard Klein GbR 
Autor: : Peter Falk mit Wilfried Müller 
Fotos: ca 340 in Farbe und 170 in Schwarzweiß 
Format: 30 x 24 cm,
Hardcover im Schuber
Seitenzahl: 408
Sprache: Deutsch

ArtNr. McKlein - Peter Falk

€ 70,00
je Stück
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Mille Miglia 1927 - 1957
Mille Miglia 1927 - 1957 - Details

Mille Miglia 1927 - 1957

Mit einzigartigem Bildmaterial vermittelt diese akribisch recherchierte Chronik die Faszination des schönsten, aber auch strapaziösen klassischen Autorennens Mille Miglia in den Jahren 1927 bis 1957.

Tausend Meilen - Mille Miglia - das waren 1600 Kilometer im Höllentempo auf öffentlichen Straßen. 24 Mal ging das legendäre Langstreckenrennen in den Jahren 1927 bis 1957 über die italienische Bühne. Unvergessen ist etwa der Sieg des Mercedes 300 SLR, den Stirling Moss und Denis Jenkinson 1952 mit der nie wieder übertroffenen Durchschnittsgeschwindigkeit von knapp 158 Stundenkilometern errangen. In manchen Jahren standen hunderte Teilnehmer am Start, darunter mehr oder weniger normale Fiat Topolino, VW Käfer und Mercedes Diesel, allen voran aber die Supersportwagen ihrer Epoche von Alfa Romeo, Ferrari, Maserati, Lancia und Porsche.
Leonardo Acerbi hat ihre Geschichte akribisch recherchiert und atemberaubendes Bildmaterial, darunter gar etliche Farbaufnahmen, zusammengetragen. Die Mille Miglia wird stets ein Klassiker des Langstrecken-Rennsports bleiben - und sie lebt seit einigen Jahren als Veranstaltung für historische Rennwagen weiter. Im Anhang finden Sie die vollständige Liste der Fahrzeuge, die teilnehmen dürfen. Erleben Sie die Faszination eines der schönsten, strapaziösesten und aufregendsten Rennen aller Zeiten.
208 Seiten, ca. 220 Farb- und S/W-Aufnahmen, 260 x 260 mm, gebunden mit Schutzumschlag

ArtNr. Heel Mille Miglia

€ 30,00
je Stück
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Norbert Singer - My Racing Life with Porsche 1970 - 2004
Norbert Singer - My Racing Life with Porsche 1970 - 2004 - Details

Norbert Singer - My Racing Life with Porsche 1970 - 2004

Norbert Singer - My Racing Life Porsche  1970 - 2004

The gearbox in the 917 needs to survive the 24 Hours of Le Mans without overheating. But the new cooling system can’t create any additional drag. Okay, off you go.’ That was the first task given to newly-qualified aerospace and automotive engineer Norbert Singer when he joined Porsche’s racing development programme in the spring of 1970.

As we now know the gearbox was reliable, Porsche won the race, and Norbert Singer stayed loyal to the German carmaker for decades to come. To celebrate Singer’s 80th birthday, Sportfahrer Verlag in Düren brings you Norbert Singer – My Racing Life with Porsche 1970–2004. What started out as a plan to update an older book has, through many conversations between Singer and author Wilfried Müller, grown into a comprehensive and detailed autobiography.

Across 16 chapters and more than 350 pages Singer describes the greatest era of Porsche racing to date from his own unique perspective, that of a visionary race engineer and aerodynamicist, and cunning tactician and interpreter of rules. From the 917 to the 911 Carrera RSR, to the world championship-winning 935, to the lightest (735 kilograms) and fastest (366 km/h) 911 in history. Singer also details the background of the three-time Le Mans-winning Porsche 936.

Like the Carrera Turbo RSR and the 935, Singer was the project manager for the ground-breaking Porsche 956. The car wrote Porsche into the motor racing history books. Singer successfully took the “ground effect” aerodynamic concept used in Formula 1 and applied it to two-seater sportscars. At the time it was pinnacle of Singer’s passionate search for downforce. Drivers like Jacky Ickx, Stefan Bellof, Derek Bell, Jochen Mass and Hans-Joachim Stuck achieved unthinkable cornering speeds in these 800-horsepower cars, collecting five world championships along the way.

In the mid-1980s Porsche ventured into unknown – and, as it turned out, very difficult – territory with its single-seater programme in the American CART series. Singer details the tumultuous saga from the inside. A more enjoyable recollection is the artful transformation of a racing prototype into a Gran Turismo car, the Porsche 962 LM GT1, which conquered Le Mans in 1994. Continuing the GT1 theme, Singer led the development of the first mid-engine 911 in 1996, one of those cars then winning at Le Mans in 1998. It was the 16th triumph for Porsche at the world’s most famous endurance race. Singer was involved in all of them as an engineer, and most of them as a tactician and strategist on the pit wall. His detailed recollections of those 24-hour marathons make up much of the book, from his escape from the CEO, to an improvised air lift for parts.

At the end of the 1990s the man with the reading glasses always sitting low on his nose designed the groundbreaking aerodynamics on the LMP2000 Spyder – only for the car to be resigned to secrecy in a hangar. The famous Carrera GT super sports car also had Singer’s touch in the wind tunnel. As Porsche boss Wendelin Wiedeking said at the time, “Singer will come up with something”. After retiring Singer continued to support customer teams at race tracks until 2010, before passing his knowledge onto the next generation of engineers with a stint as a university lecturer.

Forty years of racing with Porsche, as told by Norbert Singer and written by Wilfried Müller, who is known to motorsport enthusiasts for his Peter Falk and Walter Röhrl biographies.

publisher: Sportfahrer Verlag 
author: : Norbert Singer with Wilfried Müller  
format: 28 x 24 cm,
hardcover with sleeve
pages: 360 293 colour pictures and 172 black and white pictures + illustrations
ENGLISH

LeMans Fieber (D) LINK

ArtNr. Sportfahrer - Singer/GB

€ 75,00
je Stück
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WeekEnd Heroes 1952-1957
WeekEnd Heroes 1952-1957 - Details

WeekEnd Heroes 1952-1957

Weekend Heroes is about sports car drivers, spectators and enthusiasts that made the scene in California in the 1950s. This scene saw life in the late ‘40s when a bunch of guys and gals wanted to go racing. The group they created then is strong and active to this day with a name that still resonates – the California Sports Car Club, better known as Cal Club. But not only Cal Club races are covered in Weekend Heroes – also SCCA sanctioned events like March Field, Pebble Beach and Bakersfield are present as are side-show gatherings like the English Trials at Owl’s Roost and Rudy Cleye’s Blarney Castle festival. Experience the evolution of cars and venues from the earliest event covered (Palm Springs March 1952) to the very first meeting at Riverside in September 1957. See new drivers like Ricardo Rodriguez arrive on the scene or older backyard Specials being modified to stand competition from the popular and powerful foreign machinery.
This fascinating book is not merely nostalgia; those early years truly were magical – filled with special cars and special people who have genuinely become our Weekend Heroes.

Weekend Heroes captures the events from 1952 to 1957 in 700 pages, filled with 370 fabulous and vivid color photos and 189 fascinating black&whites. About 98% of these rare and desirable photographs - the work of amateur photographers like Joe Smith, Bob Lytle, Al Long and Bob Gurr - have not been previously published. The images are accompanied by the race reports and stories published in enthusiast journals of the day.


Print run is strictly limited to 1000 numbered copies and this book represents a serious addition to any motoring enthusiast’s library.

700 pages
370 color photographs
189 black&white photographs
format 302 x 252 mm
weight about 4.6 kg
hard cover with protective slipcase
five color litho
limited and numbered edition (0001 – 1000)
text in English
introduction by Bill Pollack

PREORDER

ArtNr. WeekEnd Heroes

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Last Road Race Targa Florio 1966
Last Road Race Targa Florio 1966 - Details

Last Road Race Targa Florio 1966

Ten days in Sicily is based on a story of four British young men who went to Sicily in May 1966 to watch the last real road race, the Targa Florio. Arriving in time for the Syracuse Grand Prix, they drove their Fiat 124 saloon press car to Syracuse to watch this first GP race in Europe for the new three-liter formula. Not all teams had a new 3-litre enginge ready – except for Ferrari, Brabham and Cooper, all still used “old” machinery. John Surtees won the race in the new Ferrari. Jack Brabham experienced trouble early in the race with his Repco 3-litre V8 and was out as were both the new Cooper-Maseratis driven by Jo Siffert and pirvateer Guy Ligier.


All four gentlemen were amateur photographers who used Kodachrome slide film, famous for its vivid colour quality. Autor Tony Adriaensens had the chance to use their photo collections to get a complete, high quality visual on all participants to the Targa Florio 1966.

Two off the surviving “travellers” wrote down their personal memories to tell the story of their journey to Sicily. This, in combinatin with the personal experiences from drivers (Ninco Vaccarella, Ignazio Capuano, Jack Wheeler, Alan Minshaw and Rauno Aaltonen, etc..) plus period race reports taken from the best magazines of the day in English, German, French and Italian gives you a complete view on what happened in those Ten days in Sicily: the GP of Syracuse, the Trofeo Marathon an the Targa Florio.

392 pages limited edition 1000 pieces
150 color photographs
90 black&white photographs
format 245 x 220 mm
hard cover
main text in English (+period articles in French, German and Italian)

ArtNr. Ten days in Sicily

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Otto Vu
Otto Vu  - Details

Otto Vu

OttoVu is a two volume book on the history and development of what probably is one of the most mysterious cars from the early fifties; the Fiat 106 Sport, better know as the OttoVu. Developed by Dante Giacorsa for a different application, the odd looking two-literV-8 engine was later modified into a powerful unit and ideas were constructed on teh 8V chassi; from teh elegant Supersonic cars, all had their place in history and are reviewed in the book Racing history and chassis by chassis register makes teh work complete.

The Fiat 8V engine also powered the beautiful Siata 208 series that were produced nearby the Lingotto works, at the via Leonardo da Vinci under supervision of Giorgio Ambrosini. SIATA production was almost entirely for the American market. There is a general intro to the early work of SIATA with separate chapters to the Daina series and 750 Spider. Obviously, the 208-series are the main interst here and form, together with a register on the Spider and Coupe, the major part of the second volume.


Print run is strictly limited to 1500 numbered copies and this book represents a serious addition to any motoring enthusiast’s library.

Volume I  - Fiat 106 Sport, counts 672 pages
Volume II - Siata derivata Fiat, counts 528 pages
250mmx250mm
both volumes presented in a special designed black box
total weight is 6,7 kg


ArtNr. Otto Vu

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The Bahamas Speed Weeks
The Bahamas Speed Weeks - Details

The Bahamas Speed Weeks

• First book to cover this subject.
• Six years of diligent and accurate research.
• Unbroken Speed Weeks history from inception to demise described.
• Previously unpublished photographs compliment text.
• Includes programme covers and badges.
• Unique Speed Weeks poster included.
• Vast majority of race results presented in year by year format.
• Personal recollections of participants.
• Section on Formula Vee Grand Prix.
• Selected newspaper clippings from various years.

An unfolding story from the inception to the demise of a unique series of motor races held on an exotic island during the Golden Age of motor racing. International drivers and Bahamians mingled for 2 weeks each year during which the social events were as important as the races to those involved.

The vision of one man, Captain Sherman Red Crise formed the basis for what was to become the Bahamas Speed Weeks, a series of motor races held on the island of New Providence in the Bahamas. They started in the mid 1950s and continued for 13 years, before ending due to a mix of political decisions, ill fortune and a shift in the direction motor racing had taken over that period of time. These years were described by many commentators as the Golden Age of motor racing, where internationally acclaimed drivers attended the Speed Weeks to mix with the many amateur racers from America who came to enjoy the senario of sun, parties and racing. For many drivers the social scene was as important as the racing, and in latter years prize money was an extra incentive to turn up. This well researched account tracks the history of the Speed Weeks with its roller-coaster ride throughout its 13 years existence.

by Terry ONeil 

hardback, 250mmx250mm, 336 pages, 350 photographs (english)



 

ArtNr. Vel Bahamas

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F1. The Roaring 70s. (1970s)
F1. The Roaring 70s. (1970s) - Details

F1. The Roaring 70s. (1970s)

Rainer W. Schlegelmilch

Vorwort von Niki Lauda

Formula 1. The Roaring 70s präsentiert die Stars, die diese Dekade geprägt haben: Jackie Stewart, Emerson Fittipaldi, Niki Lauda oder Mario Andretti – und macht auch Laien zu Fans.

Ein beeindruckendes Zeitdokument, bei dem jedes kleine Detail Beachtung verdient

Ein Vergnügen für Motorsportfans und Liebhaber außergewöhnlicher Fotografie

Mit The Golden Age of Formula 1 hat Fotografenlegende Rainer W. Schlegelmilch eine Hommage an eine besondere Epoche des Rennsports geschaffen. Ein Band, der über Sportfotografie hinausgehend auf faszinierende Weise den Zeitgeist einfängt. Gleichzeitig hat Schlegelmilch die Latte hoch gelegt für den Folgeband über die Siebziger. Doch auch die nun farbigen Bilder haben eine geheimnisvolle und aufregende Patina, entführen den Leser in eine Zeit, die von der Professionalität der aktuellen Formel 1 noch Lichtjahre entfernt war und doch einen eigenen Charme besitzt.

ca 216 Seiten
ca 150 Farbfotografien
Format 275 x 340 mm
hard cover
Text in Deutsch, Francais, English, Italian and Spanish


ArtNr. TeNeues - Roaring 70s

SOLD OUT
 
F1. Golden Age of F1 (1960s)
F1. Golden Age of F1 (1960s) - Details

F1. Golden Age of F1 (1960s)

Rainer W. Schlegelmilch

Das ideale Geschenk für Liebhaber von Fotokunst, Formel 1 und dem Zeitgeist der 60er
Eine Hommage an eine der aufregendsten Epochen des Motorsports.

Der Band erhielt beim ADAC Buchpreis den 2. Platz in der Kategorie "Motorsport"

Mit ihrer packenden Symbiose aus Geschwindigkeit, Technik und Heldenmut ist die Formel 1 eines der größten Spektakel der Neuzeit. Rainer W. Schlegelmilchs eindrucksvolle Fotografien lassen die sechziger Jahre wieder lebendig werden, die klassischen Rennwagen, die großen Champions und denkwürdigen Siege. Alle großen Namen sind hier versammelt – Jim Clark, Jacky Ickx und Jack Brabham, um nur einige zu nennen.

Dieser Band bringt die Fans der Formel 1 so nah ans Geschehen, dass sie schon fast Gummi riechen und das Röhren der Motoren hören können! Schlegelmilch ist seit 1962 Motorsportfotograf. Er hat sämtliche Größen des Renngeschäfts fotografiert und mit seinem unverwechselbaren Stil die ganze Dramatik des actionreichen Sports eingefangen.

216 Seiten
ca 161 Fotografien
Format 275 x 340 mm
hard cover
Text in Deutsch, Francais, English, Italian and Spanish


ArtNr. TeNeues - Golden Age F1

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SportErfolge Porsche 1951-1963
SportErfolge Porsche 1951-1963 - Details

SportErfolge Porsche 1951-1963

Titeld "SportErfolge", this magnificent photo-essay covers a part of the rich racing and rallying history of the Porsches from as early as 1951 when the Austrian-built Gmünd 356 challenged the early poast-war racing scene. From there it goes all the way up to 1963 when the rare flat-eights showed great potential at the Targa Florio, Nürburgring and Le Mans. In Between are many events, national and international that slowly but surely put Porsche on pole position among the world's finest competition cars.



113 color photographs
163 black&white photographs
format 245 x 220 mm
hard cover with protective slipcase
text in English

ArtNr. SportErfolge

SOLD OUT
 
Artikel 1 - 12 von 19

Alle Preise inkl. MwSt. und zzgl. Versandkosten

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